Tuesday, September 16, 2008

En. I.S.A

Amuk! ia berulang! Kerencatan undang-undang di negara tercinta kini berulang.
En. ISA bukan lagi digunakan sebagai alat undang2 bagi membanteras pengganas tetapi sebagai alat memandulkan demokrasi. (En. ISA salah disisi agama Islam mahupun agama lain kerana ia adalah penahanan tanpa bicara dan menafikan bukti)
"You lapor you adalah pengganas! You sebarkan kesalahan dia you yang bersalah! you patut diam!"mungkin itu yang dilaungkan En.ISA.

PERKAUMAN?
Ahli Parlimen, Media dan orang awam.. Ingin juga saya bertanya, siapa yang mencetuskan perkauman? siapa?? siapa yang menghunus keris? siapa yang bermulut celupar? siapa yang hilang integriti dalam politik? siapa yang ditinggalkan dan dikecam rakyat serta bangsa lain? bukankah mereka2 ini dari puak 'sana'.. En. ISA? tetapi mereka tidak di tangkap..

Kini pihak mana yang bersatu? pihak mana yang saling berjuang untuk keadilan semua bangsa? bukankah 8mac telah membuktikannya? tetapi anehnya, mereka ini ditangkap En ISA.
Mengapa individu yang berjuang untuk kepelbagaian bangsa yang menjadi mangsa?

Jadi, hakikatnya.. siapa yang bermain api, jangan bakar orang lain, tetapi bakar diri sendiri. Tiada api perkauman di Malaysia sekarang ini. TIADA. Sebenarnya TIADA. Masyarakat pelbagai bangsa di Malaysia sebenarnya tidak berpecah dan tidak bermusuhan. Lihat di sekeliling anda. Malah semakin erat membanteras kekorupan (korupsi).

Hentikan idea dan agenda bodoh ini berikan keamanan dan keadilan kepada semua. Jika benar, katakan benar, jika salah katakan salah dan mohon maaf. jika terbukti, bicarakan secara bertamadun.

(saya malu dengan sikap pemimpin sebangsa dengan saya kini, yang mempunyai kuasa tetapi pendek akal dalam memelihara kebenaran. jangan sampai orang jijik dengan kita dan mempertikaikan akhlak kepimpinan kita kerana sikap kita yang suka menipu. nak tulis lebih2 nanti saya pulak yang meringkuk dalam 'sana'. AMAN.PEACE.)

No comments: